COUTUREFASHION MAAKT WERELD VAN ONLINE DESIGNERKLEDING TRANSPARANT
Zwolle, 23 mei 2017
Internetoplichting is een hardnekkig probleem, maar liefst 3,4%* van de Nederlanders heeft hier in 2016 mee te maken gehad. De meest voorkomende vorm hiervan is de verkoop van namaakproducten in malafide webwinkels. Eén van de branches die hier ernstig onder lijdt is de exclusieve mode branche. Met CoutureFashion is dat vanaf nu verleden tijd.
Onderzoeksresultaten uit 2014 lieten zien dat in twee jaar tijd maar liefst 1,1 miljoen Nederlanders voor in totaal 5,3 miljard euro schade opliepen.
Een branche die ernstig te lijden heeft onder internetoplichting is de wereld van exclusieve mode. Het komt regelmatig voor dat consumenten die designerkleding denken te kopen, thuis geconfronteerd worden met een namaakproduct. Met het nieuwe platform CoutureFashion.nl is dat vanaf nu verleden tijd. CoutureFashion.nl toont de assortimenten van meer dan 50 verschillende, geautoriseerde exclusieve modeshops waarvoor zij meer dan €300.000 omzet realiseerde in 2016.
Met ruim 300.000 producten van meer dan 3.000 designers is het aanbod enorm te noemen.
De oprichters van CoutureFashion.nl, Rinze Kooistra en Matthijs Huisman leggen uit welk probleem zij met hun platform ondervangen. ‘Veel webshops hebben vanwege voorraadkosten maar enkele designer artikelen in het assortiment. Vanwege dit beperkte aanbod bezoeken consumenten meerdere webshops. Hierbij stuitten ze dikwijls op steeds beter uitziende nepwebwinkels. Velen worden verleid door de lage prijzen en gaan over tot aankoop, met alle gevolgen van dien. CoutureFashion toont daarentegen alle echte designerkleding van meer dan 50 geautoriseerde webwinkels. Ook alle sales worden in een apart overzicht getoond.’ zegt Rinze Kooistra.
Met CoutureFashion willen de initiatiefnemers exclusieve mode voor de consument zo veilig en compleet mogelijk aanbieden. Daarom zullen er ook regelmatig artikelen op CoutureFashion.nl verschijnen over de wijze waarop de consument echte- van neppe designerkleding kan onderscheiden.
‘We zijn nu ruim anderhalf jaar bezig’ zegt Huisman. ‘Halverwege 2016 draaiden we al 50.000 bezoekers per maand met een relatief simpele site.’ Dat er dus behoefte is aan een platform als CoutureFashion was vrij snel duidelijk.’
Het doel van de Zwolse startup is om eind 2017 meer dan 100 webshops te hebben aangesloten en daarmee de internetoplichting in de exclusieve mode branche een rake klap uit te delen.
*Bron: Veiligheidsmonitor
Geplaatst door: Emerce, MarketingFuel